luni, 12 ianuarie 2009

Politia da avertismente, nu amenzi

Nu stiu daca ati vazut superfaza de supermarlanie si superavaritie aratata aseara la stirile serii. Cica niste procurori care scotoceau pentru rasunetorul caz al permiselor de conducere manarite, alea de prin Arges, parca, au descoperit un fals si uz de fals grosalanoi din partea unei judecatoare locale. Acu asta n-ar fi neaparat o stire, dar ceea ce a manat-o pe doamna judecatoare in folosirea celor numite mai sus te lasa paf. Cica doamna judecatoare are si ea o masina. Nimic deosebit pana aici. Doamna si-a busit nitel masina pe raza unei comune de la ea din judet. Se intampla. Condusul vine cu doza sa de emotii. Nimic deosebit nici aici. Judecatoreasa noastra tre sa-si repare masina prin casco amu. Stiti sau nu stiti, casco vine mai nou cu elementul numit fransiza. Cate nopti nu l-am injurat... Ei, fransiza asta zice ca la daune pe propria masina de care tu esti vinovat participi cu un cuantum de vreo 100 de euro. Chiar daca dauna face 5000 de euro sau 2 euro, daca tu vrei sa repari prin casco platesti cei 100 de euro. Bine, asta-i explicatia rezumativa. Ei, Solomoneasa n-a prea avut chef sa dea 100 de euro, dar in schimb a dat un telefon. Stiti, c-asa-i in tenis. Lantu slabiciunilor (evident, al presiunilor) s-a creat instant. Primarul comunei a sunat la sefu de post, sefu de post a gasit un cetatean dispus sa-si asume vina de a o fi lovit pe doamna judecatoare, astfel incat stangacia soferistica a doamnei s-a transformat in victimizare soselistica. Adica, hop reparatia ii va fi platita prin RCA-ul cetateanului mai sus pomenit. Supertare. Tara spagii in caltabosi. Va dati seama pe ce plaiuri pitoresti traim? Cum sa nu vrei sa ramai cand fiecare zi e o revelatie? Ei, dar va intrebati daca omu ala nu a luat amenda asumandu-si el vina judecatoresei. Nu. Sefu de post i-a dat trei puncte penalizare si un avertisment. Canci amenda. Cati dintre dumneavoastra ati primit avertisment pentru depasirea vitezei cu cativa kilometrasi acolo? D-apai in caz de coliziune?

Ca sa intelegeti inca o data de ce insist pe imprevizibilitatea traiului in tara noastra draga, va voi spune ca io am mai fost palit odata in moalele capului taman ieri. Veneam de la munte sanius zapada din Semenic si pe raza unei comune ma opreste politia. Io am detector de radar, da tocmai iesisem dintr-o benzinarie unde-l pusesem pe mut. El s-a chinuit sireacu sa-mi arata ca ba, boule, e radar in fata, dadea din maini, facea flicuri, triplu tulucuri, io nici o treaba. Na, io ma asteptam sa-mi tiuie. Ma opreste nea agentu si-mi zice din prima ca 66 la ora in localitate. Io stiindu-ma cu un car de puncte in spate, ma cobor si-l intreb daca nu se poate sa ma doar amendeze, da fara sa ma puncteze ca raman dreacu fara permis. Na, omu imi zice ce asteptam sa-mi zica. Nu se poate. Astept io sa scrie procesu verbal, ma cheama sa mi-l dea, mi-l da si-mi zice ca aveti doar un avertisment, o zi buna. Nu amenda, nu puncte, nu nica. Am ramas paf. Paf paf. Domnule politist, m-ai turmentat. Saru mana.

Niciun comentariu: